onsdag, januari 27, 2010

hockeyhuven, bandyskallar

jag har inte svårt för ljud. jag jobbar i en bowlinghall, där klotdunsar och kägelfall blandas samman till ett ständigt brus. jag bor på en trafikerad gata, på första våningen, så att röster, rop och fotsteg hörs in, och grannarnas tramp i trappan. jag har ofta radion på i bakgrunden. eller TV:n. med ett undantag.

när sporten går på så förändras allt ljud. det blir gällt och stötigt och hetsigt. då får jag stänga av eller slå över.


apropå något annat:

idag är det mumintrollets 65-årsdag.

6 kommentarer:

Limpy sa...

Grattis mumin!

Och jag förstår precis det där med sportljud. Huvva!

Burgschki sa...

jag tror jag sökt jobb där du jobbar. är det vid värnhem?

lisa lightning sa...

nix, ligger vid stadion. i en källare.

HMB sa...

ska du flytta till sverige, burgschki??

Burgschki sa...

då har jag ingen aning.

helen: nä, det var länge sen jag sökte jobb där.

Curse sa...

Ja sportljud suger. När jag var liten hade jag alla muminböckerna.