onsdag, april 19, 2006

everybody knows empty houses are lonely

dessa dagar av påsk! det känns som om jag sovit större delen av helgen, fast kanske kommer den känslan mer utav de senaste dagarna, som inte ens ingår i påsken. sillagillet i torsdags var så påskigt och snapsigt och härjigt att sömnen efter den kvällen omöjligt kan räknas som kvalitetssömn. benen var trötta av dans dagen efter (och huvudet trött av snaps). fredagen bjöd på ett par öl med gunilla på Möllan, och med tanke på bakfyllan så vet jag inte om natten som följde blev särskilt genomsövande. dessutom ramlade en martin in klockan halv sju på morgonen, direkt från köpenhamnståget, och sa "hej hej hej hej hej hej" tusen gånger innan han fylledäckade. och i lördags jobbade jag ju, så efter det var det tröttöga och tröttfötter. söndagen bjöd på släktkalas, vilket såklart var mycket trevligt, men efteråt smet jag och martin till metro och drack fyra enorma Hoegaarden var (i sällskap av viktor, tomas, henrik och lina), tills jag gäspade mig av stolen. dagen efter var jag bakis. igen. men SEN blev det sova av! ärligt talat, de senaste två nätterna har jag sovit säkert tretton timmar per natt. oförskämd lyx. och så har jag tittat på teve. massor. lilla huset på prärien, macgyver, sjunde himlen, navy cis, gray's anatomy, sex and the city, you name it asså. och så har jag lyssnat på pulp.

idag har jag till exempel hunnit se lite nyhetsmorgon, lite UR, lite malou och oprah och lite days of our lives, innan jag storshoppade på clas ohlson. dude, blev jag galen, eller? förlängningssladdar så att det slog blixtar om det, och en sax och bomullsrondeller. yeah man. och så pilade jag hem och kopplade om och fram och tillbaka, och snart kan man nästan tro att allting är ikopplat. nu ska jag klippa lite på risiga håret, lyssna lite mer på pulp, sopa golvet med min sopborste och plocka undan alla räkningar. ikväll ska vi hem till faster kerstin och äta mat.


det är en sån här jag kryper runt med. i brist på dammsugare.

Inga kommentarer: