måndag, april 10, 2006

och vi var så lyckliga



efter en inte särskilt hård dag har jag belönat mig själv med lite hemma-spa. det bästa med att bo själv, dvs inte ha någon sambo i allmänhet och inte ha en sambo i form utav en pojkvän i synnerhet, är att man kan gegga in ansiktet i vad som ser ut som spya och promenera runt i lägenheten, utan att för all framtid associeras med denna bild. spyan bestod i det här fallet av mixat havregryn, olivolja, strösocker och honung, och redan efter att ha masserat in geggan, kändes mina händer som nyutslagna nyponroser. en hurtig torrborstning, dusch och niveainsmörjning senare mår jag som en prinsessa. är dessutom glad att jag fick anledning att inviga den nya mixern. jag är övertygad om att detta ryck av egenvård kommer av att jag såg legally blonde 2 igår. inspirationsfilm som heter duga.


nu, med läpparna insmorda i honungsbalsam, borde jag återuppta dagens uppgift: nadine gordimers Husvapnet, men eftersom jag bara somnar hela tiden så tror jag att jag förtjänar en förlängning av pausen, lite kaffe och eventuellt även lite skurning av badrummet. såhär kan jag ju inte fortsätta hela kvällen:



Och angående helgens äventyr: Morrissey var enastående, som han ju är, och efter konserten mellanlandade jag hos viktor. riktigt roligt, med dan, svante, moa och dia psalma. jag dansade mig sent omsider igenom crush tillsammans med philip (ja, andri, jag saknade dig!), och det enda som inte var roligt var att jag tappade bort mitt lypsyl. resten av helgen har bestått av halvliggande i martins enorma sacco-säck, tillsammans med ett gäng filmer, några repriser, extremt hög folklighetsfaktor (bingolotto, deal or no deal, 100% osv.) och på tok för mycket sömn. som det ska vara.

på crush kan man förresten se såhär butter ut, fast detta var i januari:


Inga kommentarer: