onsdag, december 08, 2010

att uppskatta det lilla, som till exempel ett liv.

jag höll på att bli överkörd. bilen sladdade ut från en parkering, pruttade misstänksamt och körde över centrifugen, rakt mot mig på den fyrfilade vägen. min cykel (som var alldeles överlastad efter ett besök på bolaget - vet ni att det finns ett vin, som när man skrapar på etiketten utsöndrar doften av jorden där druvorna växt?) har kassa bromsar, så jag slängde mig åt sidan i panik och gick nästan på toaletten. den röda bilen passerade en decimeter ifrån styret, fick andra trafikanter att chockade stå på bromsen, och kraschade slutligen in över trottoar, cykelbana och in i ett träd. hoppas han bröt nåt.





jag darrade som ett asplöv hela vägen hem, fick kramp i magen och cyklade pensionärs-stylee, så att alla andra fick köra om. men jag kom hem. svepte två glas vin. det är inte det att jag är en mes, men MY GOD vad jag uppskattar att leva just nu. har ingen aning om vad min försäkring täcker.

3 kommentarer:

Burgschki sa...

men åh, lisa! va liksom jösses.

Vintagemamman sa...

Men, Är du säker på att det inte var någon av "panschissarna" på jobbet som ville röja dig ur vägen???
Hoppas du mår bättre idag:S
Förstår din känsla av att du vill leva. Trillade ur badkaret häromdagen - rakt baklänges och kom undan med tre stora blåmärken - kunde gått illa. ( och svårt att inte älta det i huvudet.....)

lisa lightning sa...

haha, nä, det var ingen jag kände. tror det var nån fullis. och akta dig för badkar! de är ena slippery bastards.