onsdag, december 15, 2010

fordonsproblematik

det är nåt visst med vissa dagar. huvudvärk, nåt fel på iPhonen, dragkedjan i vinterjackan går sönder och cykeln går inte att trampa på. innan gick det inte att bromsa, men det struntade jag i så länge jag tog mig från a till b, men att röra sig framåt är liksom en förutsättning för ändamålet. lämnade cykelskrället till en av bowlingmaskinisterna, som stolt gav tillbaka den vid kvällens slut med ett grymtande om att jag måste rengöra den ("rengöra? en cykel?" tänkte jag), och så sa han att den funkade perfekt.


och det gjorde den också på hemvägen. bitvis. ibland kan man trampa flera varv utan att det händer nåt, och vid varannan inbromsning blir det hysterisk baklängespedalning.


när vinden viner, jackan inte går att stänga, tiden aldrig räcker till och det mesta känns ganska åt helvete, ska man cykla på en dödsfälla eller åka buss?

1 kommentar:

Sandra sa...

Det är ju lite spänning med en sån cykel. Men å andra sidan så kanske du kan åka buss. Det är också spännande. Ibland kör den av vägen och ibland är det några ungar som kastar snöboll på fönstret!