onsdag, december 15, 2010

önskelista: förståelse

jag fattar inte varför människor som ringer fel envisas med att de slagit rätt nummer. deras avsikt var ju att nå någon annan, således måste någon felslagning skett. jag tycker dessutom att det känns respektlöst att förvänta sig att den man ringer till har tid att gå igenom telefonnumret tjugofem gånger och dessutom hjälpa till att förstå vilken siffra som blev fel. snälle gode tomtefar, låt mig förstå varför människor beter sig såhär.

en gång hade jag en alkis som ringde från Finland. han vägrade acceptera att han slagit fel (i detta fall missat landskoden) och fortsatte ringa, stupfull och stup i kvarten en hel kväll. det var en helkväll.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Mmm... Det där var jag med om för en vecka sen. En man ringde upp min mobil från ett fast nummer och hävdade bestämt att jag hade ringt honom tidigare på dagen. Jag sa nej det har jag ej men han fortsatte nu lite irriterat hävda att jag gjort det. Men hans nummer fanns inte i min historik över samtal från dagen. Jag ville slå honom lite efter ett tag. Ännu mer när han muttrande la på luren utan att säga hej då. Jag tänkte. Det här numret ska jag kolla upp. Så gick det till en krog på möllan... SKUUUUMT!

lisa lightning sa...

nej, den historien ökar inte min förståelse för människors telefonbeteende. märkligt, du.