fredag, december 10, 2010

veckoslut

jag är utmattad. de senaste veckorna på jobbet har varit hysteriska (ni vet hur det är, man jobbar så hårt man kan, känner att man inte orkar mer och pressar sig själv lite, lite till och kommer hem med andan i halsen, tårar i magen och ett ok över axlarna) och varje morgon har jag vaknat med huvudvärk. slutkördheten. men vet ni, när jag slutar i kväll ska jag vara ledig i TVÅ DAGAR I STRÄCK!

fy fan vad livet leker.


då ska jag passa på, som det heter, att göra allt sånt som man inte orkar eller hinner när man jobbar i hundraåttio km/h. som att gå på middagsbjudning, köpa julklappar, städa, träffa alla jag känner, gå på klubb och någonstans mitt i alltihop vila i en sekund eller två. yesbox. nästan som semester.

3 kommentarer:

Sandra sa...

Samma här. Typ! :P

lisa lightning sa...

en snubbe som jobbar i min byggnad har sparat semester hela året, så nu ska han vara hemma i fem veckor och göra ingenting. jag är så sjukt avundsjuk. tror dessutom att han är onto something, för det är NU man behöver det. inte i juli-augusti när solen skiner och livet leker.

Sandra sa...

Eller hur!? Semester borde verkligen ligga på vintern egentligen. Subventionerat!