fredag, december 03, 2010

suck it up och bygg en snölykta.

okej. jag vet. det är snö. men börjar det inte kännas som om folk överdriver? från morgon till kväll är det ett ständigt gnällande (hjälper inte), huttrande (klä på er) och svinande (torka av skorna för tusan, och ge fan i att köra i 50 på blanka sommardäck på en 40-väg). det kommer som en överraskning för alla, varje år, men ja, jo, det blev visst vinter. det är väl bara att bita ihop?

igår stängdes vissa av malmös skolor tidigt. de gillade inte att det snöade.

klenisar!







behöver jag berätta att jag fortfarande cyklar och att det går hur bra som helst?

hade gått bättre om inte idioter envisades med att promenera på cykelbanorna.

5 kommentarer:

Marie sa...

Jag gnäller ibland, för att det är kallt. Men det kan jag göra på sommaren med. Sverige har sina årstiden och det är inget vi kan göra åt det, förutom att resa iväg. Så det kan väl klenisarna göra? Åk och gå i skola någon annan stans över vinter, gör det bara!

Jag cyklar också fortfarande, inga problem alls.

lisa lightning sa...

damn right, Marie!

Jonna sa...

Nyss när jag var och handlade var det en tant som blev upprörd över att det var grus på golvet i affären, alltså dels över det faktum att det läggs ut grus (annars hade hon väl halkat och gått bananas över att det inte grusas) och dels över det faktum att folk inte torkar av fötterna ordentligt innan de går in i butiken. Jag kände hur det knakade till lite i tinningen för varje ord som lämnade hennes läppar.

lisa lightning sa...

åh, de finns överallt. gnälltanter.

Sandra sa...

Jag tycker det är lättare att cykla än att gå när det är snö!