fredag, juli 08, 2011

förarbetet

igår var jag på provuppsättning. jag har inte varit hos en frisör på 14 år, så jag visste inte riktigt hur man skulle uppföra sig, men det gick nog bra ändå. ännu bättre när jag druckit en kopp kaffe och ett glas vin. att gå till frisören är lite som att gå på krogen, tänker jag.


jag har inte bara en, utan två rara, duktiga frisörskor i min vänskapskrets, och kanske är det för att jag inte varit och blivit klippt och kammad på så länge, men jag trodde att fackspråket innehöll mer avancerade ord än "tuss" "tofs" "fluff" etc. när man benämner hårslingor. väldigt underhållande.


nästa vecka ska vi göra en kontrolluppsättning till. jag skäms över att ta upp så mycket värdefull tid, utan att betala ett korvaöre i ersättning. jag skäms och njuter.



förutom att bli pimpad i huvet händer det andra spännande saker. i morgon ska vi åka på booze cruise till det platta landet i väst (jag menar Danmark), och igår hade jag en konversation med min blivande man som lät ungefär såhär.

-jag tänkte åka hem till mamma och pappa i morgon.
-nä, ska du?
-ja, vi har så himla mycket att fixa.
-men vi ska ut och äta när jag slutar.
-jaha? vad mysigt, men vi får ta det en annan gång.
-nä, det går inte.
-va?
-av olika anledningar måste du vara hemma i morgon. jag har lovat det.
-?

och i morse fick jag en SMS-bekräftelse från LenHud, som sade att jag har en tid halv fyra, och jag har inte bokat nåt. the plot thickens.

det är med spänd förväntan jag inväntar eftermiddagen, men allra mest undrar jag vad jag ska ha på mig. dessutom regnar det. mitt kontrollbehov är ledset.

Inga kommentarer: