tisdag, juli 05, 2011

shopping i London

jag är en ganska dålig semestershoppare. jag blir nervös av att inte kunna ta mig tid att prova, titta, känna, och av att ha en kille som jag vet lider i tystnad (mer eller mindre) av att tvingas stå bredvid och vänta.

i lördags tvingade jag in honom på Primark vid Marble Arch. inte så smart alls, eftersom det som vanligt var femtusen till som hade samma briljanta idé och också ville rota igenom högarna av lågprismode. i panik slet jag åt mig sådant som kanske passade, sådant som var så billigt att jag inte kunde låta bli, och sådant som man alltid behöver. ett par linnen, en handväska, örhängen, kalsonger, hårsnoddar en tisha och näsdukar för £20. efter den pärsen vågade jag mig knappt in i fler affärer.

igår hade vi några timmar att slå ihjäl efter den ganska mediokra hotellfrukosten, så vi skrotade runt i notting hill, satt i skuggan och drack islatte och äntligen, äntligen kom londonshoppingen igång! det är nog så att man behöver hitta lugnet för att se. eller så är det bara så att det finns en himla massa tokroliga butiker mellan portobello road och bayswater.




den fantastiska guld-bruten fick jag av min kille på flygplatsen. endast det bästa är gott nog. champagneflaskorna i modell mindre är fyllda av andra bubblor och ska lekas med på bröllopet. bara en av dem läckte ut i resväskan.

4 kommentarer:

Jonna sa...

Bayswater är lätt ett av de roligaste namnen på en plats. Bajsvatten liksom, hahaha!

lisa lightning sa...

ja, hehe. det bästa är nog att mitt i bayswater ligger queensway. man visste ju att hon var lite egen.

Kajsa sa...

så fin väska!

lisa lightning sa...

tack! £7 på Primark. cheap as chips!