torsdag, november 19, 2009

doktor lisa raljerar.

såhär i sviterna av min halsfluss (eller vad det nu var) är jag alldeles darrig och töntig. lite sådär så att man blir sugen på att svimma med jämna mellanrum och det brusar i öronen. jag har även lagt mig till med den sjukdomsrelaterade ovanan att svettas mängder vid minsta ansträngning.

svettningarna gör mitt jobb till ett sant nöje. vi kallar torsdagarna för "tokiga torsdagar" (eftersom vi är så crazy, kul och spexiga på mitt jobb). en vanlig tokig torsdag, så svettas jag. kanske för att jag brukar hänga över ett stekbord och en fritös, och kanske för att det är runt trettio grader i köket, men nog mest för att jag brukar få jogga fram och tillbaka för att hinna få huvet ur röven innan det exploderar av manisk stress. efter min halsfluss (ehrm...) är den där lite glansiga snygg-svettigheten ersatt med glåmig indränkthet.

sexigt, tänker ni.
ganska, svarar jag då.

bra för porerna, som rensas på bästa möjliga bastu-vis.


dessutom läste jag  att barn numera lider av stjärtfluss. det fanns minsann inte när jag var liten. och det är jag ganska tacksam för. man vill ju inte gärna stoppa upp en vicks i rumpan.

2 kommentarer:

Limpy sa...

Ni har inte tokiga torsdagar eftersom ni lyssnar på Morgonpasset?
Var/vad jobbar du med?

Jag har fått för mig att du jobbar på McD, men eftersom jag inte gillar McD så hoppas jag att du jobbar på Max. Men du kanske jobbar med något helt annat. Vad vet jag. :)

lisa lightning sa...

åååh, jag hade gärna jobbat på max! så jäkla gött och helt eko-vänligt. men det gör jag inte, för jag jobbar i restaurangen i en bowlinghall (men nä, jag kan inte bowla).

och på min lilla radio på jobbet kan man inte få in morgonpasset, så jag lyssnar bara på rockklassiker och kanske NRJ om jag känner mig tokrolig.