onsdag, november 18, 2009

jesus invented the high five

en av mina högsta drömmar är att min lägenhet skulle vara som mitt YoVille-hus. att man bara kunde klicka och dra möblerna, byta ut dem genom att gå in i menyn i taket, köpa nytt på en knapp och testa så att allt passar in innan man betalar.

och så kan man ta bort saker. eftersom det är på låtsas så behöver man ju inget. i YoVille hade alla rummen kunnat vara tomma. det spelar ingen roll. min avatar överlever ändå. den sover aldrig (fast om man sätter den på toan så censureras den, så den kan nog skita).

men verkligheten är inte YoVille, och i verkligheten behöver jag saker. inte bara säng, soffa, TV, hyllor, kläder och diskmaskin, utan även en massa smågrejer, bara för att göra mig själv glad. då är det tur att kitsch finns. så att jag kan fylla på min materialistiska snuttefilt med viktiga saker. som en sjungande fågel i plast som reagerar på ljud.

oh god, my life is sad.

Inga kommentarer: