fredag, november 20, 2009

kan man inte bara få bli full ifred

åh, helgångest.

det hade varit mycket enklare att jobba på helgerna om alla andra också gjorde det. nu måste jag tackla alla former av dåligt samvete.

om jag inte träffar alla fina vänner, så skäms jag över att jag felprioriterar. men om jag träffar dem en fredagskväll, särskilt om det är på en stökig hemmafest, så vet jag att jag kommer att dricka fem öl för mycket och vara alldeles för seg i morgon. om jag bara sitter hemma får jag fredagsångest, och om jag går ut får jag jobbångest.

att prioritera = jag tvingar martin att gå på krogen, bara han och jag eftersom alla andra är party och förfestar hemma. sen släpper jag iväg honom i natten och går och lägger mig.

flyg, lilla fågel. flyg.

2 kommentarer:

Burgschki sa...

jag mår dåligt idag, det blir inget panora.

jävla öl.

lisa lightning sa...

jag har också mått som jag förtjänat idag. så det är okej.