söndag, november 29, 2009

strålande advent

adventssöndag.

redan igår visste jag det egentligen. förkylningen är här! heja den! den har ersatt halsfluss och penicillin alldeles förträffligt, och är egentligen inte ens särskilt plågsam, bara konstig och ovan. hej rinnande näsa, hej rinnande ögon, hej alla kunder som inte får se det (och jag spritar händerna varannan sekund).

jag försökte fotografera mina rinnande ögon, men det blev mer en helt vanlig söndagsbild.


efter en fruktansvärt stressig jobbsöndag, kom jag hem och turbostädade kök och badrum, sådär med andan i halsen och svettiga handflator, men med jullåtar på högsta volym och kärlek i blick, eller vad man säger. sen lät jag martin laga lite mat, och under tiden rotade jag fram diverse julpynt, för när man är över 25 så måste man tydligen julpynta på första advent.so here goes.

julstjärnan har fått sällskap av en ljudkänslig fågel som glatt sjunger en liten trudelutt varje gång vi råkar banka, gapa eller sätta ner något i närheten av den. ett julfynd från kitsch = många skratt för 39:-
 

förra året påbörjade vi bygget av en by. vi är fortfarande bara uppe i 2 hus, och några groteska tomtar, men eftersom vi inte är helhjärtat engagerade och allt vi köper i tomtebyväg måste vara second hand från Myrorna eller Uff, så är jag inte alltför generad. I år, som ni kan se, så har vi redan hängt upp alla djävulens julestrumpor. men oroa er inte. vi hoppas på att få ner dem före jul.


i övrigt så har martin julshoppat pepparkakor och mjukädelost, och det är så jävla juligt här! juleglögg, julebilar, julerom och så några förskrämda lussekatter och adventsljusstakar.

Inga kommentarer: