onsdag, november 04, 2009

hej november. I love you too.

den där känslan man har precis innan man börjar känna sig sjuk. nåt som inte stämmer. något molande, irriterande, hängigt, men ännu inte riktigt plågsamt.

så känns den här veckan.

(...förutom att jag faktiskt blivit förkyld, och både i måndags och tisdags var jag tvungen att springa och kräkas lite för att jag inte kunde hantera min mensvärk, men hey, sånt är bara småpissar i det mississippi som är livet.)


plågsamt oinspirerande.

det enda jag vill göra är att ligga i sängen under dubbla täcken och läsa ut den jävla deckaren. det enda jag gör är jobbar extra, försöker komma på vad man ska äta till kvällsmat och tvingar mig själv att se TV-serier som jag borde vilja se, men som jag skiter fullständigt i.

men nej, jag är inte deprimerad och apatisk. jag har inte tappat livslusten. jag är tvärtom bara förbannad, hämndlysten och har stora planer på att gå till apoteket efter jobbet och köpa allt antiinflammatoriskt, slemlösande och smärtdämpande jag kan hitta, och sen jävlar ska jag återgå till att vara i mitt esse. (efter att jag läst ut boken såklart.)

3 kommentarer:

HMB sa...

ja! fuck influensa of whatever kind! lite smärtdämpande och jävlaranamma så är du där igen.

HMB sa...

i ditt esse asså

lisa lightning sa...

yes, jag satsar på det. ont i halsen? nääää, det är säkert för att jag pratat för mycket.