söndag, november 29, 2009

överraskningsmys är bättre än tvångsmys

igår, efter en stressig taxitur på företagets räkning, blev jag och martin bjudna på julmat av min lillasyster med fästman. en överraskningsjul i förtid. eftersom vi alla fyra kommer att vara på mer behagliga breddgrader på julafton, så kändes det som ett rart initiativ. och nej, julmat är inte särskilt gott. men jo, det är ganska charmigt. jag är en sucker for kål av olika slag.

för övrigt så skäms jag över att jag jobbar för mycket och inte bokar in någon kvalitetstid i min vardag. jag är en dålig människa. tänker baka lussekatter och leta upp adventsljusstaken efter jobbet idag, bara för att kompensera i en timme eller två. 

(och jag och helen håller på att pyssla ihop en december-spellista, så ni kan sluta leta efter bra låtar nu. de bjuder vi på.)

Inga kommentarer: