måndag, november 30, 2009

vill inte se fler repriser

jag behöver verkligen ett badkar. ska snart sänka ner fötterna i en stor balja som vi brukar förvara kartongskräp i, men det är inte samma sak. jag fryser.

för övrigt så funderar jag på hur man laddar hem texter till filmer (vill se coco avant chanel). jag måste ha missat nerladdningslektionen på datakursen i gymnasiet.

hur gör man? finns det speciella sidor med texter? kan man googla? trial and error är bara kul om man är pigg och har tålamod.

6 kommentarer:

Burgschki sa...

det första du gör är att installera ett bittorrentprogram, utorrent är bra och lättanvänt:

http://www.utorrent.com/

sedan går du in på torrentz.com och söker på den tv-serie/film/album du vill och och voila!

lisa lightning sa...

tack! nu ska jag bli street smart i nätvärlden.

HMB sa...

burgschki kan allt.

Burgschki sa...

GICK DET BRA?

o hurra, helen.

lisa lightning sa...

det gick dåligt. jag blev frustrerad och blev avbruten precis när jag tänkte ge upp. det är det där med text. jag fattar inte hur man söker.

jag: "vaddå, kan man inte söka på filen och lägga till sub?"
martin: "nä, sök på undertexter.se"
jag:"men den finns inte med där. kan man inte söka på sub?"
martin: "sök på undertexter.se"

(sen åt vi kinamat i stället och jag får fortsätta projekt text en annan dag.)

Burgschki sa...

gud jag missförstod dig. sub-titles ville du ha. hm, jag brukar inte söka efter filmer med sub-titles så ofta, men en del filmer är ju textadefrån början, har sett på tankafett.se att en del filmer/serier heter typ thereadersdiv.x.swe-sub.bit eller nåt.

de allra flesta spanska o franska filmerna på torrentz.com kommer med engelsk text (typ johnny mad dog -rekommenderas).