söndag, maj 07, 2006

den som ändå hade en balkong...


sommaren som legat i bakhåll har formligen vräkt sig över oss! kanske är det jag som inte märkt den innan, då de soliga dagarna spenderats mestadels inomhus, men nu, ja nu är det sån där solhysteri i hela stan. igår tror jag att malmö led av kollektivt värmeslag, vilket resulterade i att ingen ville dansa på panora och jag satt mest och var överflödig i garderoben. (det var för övrigt en av de bästa garderobsnätterna: var knappt ensam en minut, eftersom jag antingen hade alexis, anders, vaktjörgen eller andri-bandri sittandes i stolen bredvid mig, pladder och planer och trevliga gäster.)och idag är det dagen-efter-söndag, soldag, sömndag, och efter gedigen långfrukost har jag och martin söndagsflanerat i värmestan. svettiga, blåsiga pildammar och fågelbarn. solero. önskar att jag hade solglasögon. borde egentligen bege mig ut i solen igen, om jag ska lyckas få den rätta röda looken ikväll:

indie-poserande på indie-klubb i barcelona

helgen har varit sådär somrig i stort. födelsedagskalas hos mimmi i fredags, med en massa människor som vi inte kände eller i mitt fall inte kände igen. tramsiga sms och sangria i stora mängder. jag och martinnen drog vidare till buddha (via mitt hem för att jag skulle kunna byta skor - guldballerinasommarskor ska inte långpromeneras i, och kvällens investering var ett storpack dåliga plåster på möllan).

no pain no gain.
ganska fin stämning, men tyvärr verkade det som om peters hängivna publik inte vågat sig dit, så vi stannade under tidsperioden en cola och en mineralvatten, lite huvudgung och låtsasdans, och sen gick vi vidare till crush där vi hade vårt första bråk på åtta månader: jag var pms-gnällig och martin übersocial, och om det finns ett ämne som jag tar på blodigt allvar så är det dans till indie. han ville inte. jag brutallackade. men eftersom jag är van vid att dansa ensam på crush, så löste sig även det. sammanfattningsvis så varade vårt första riktiga bråk i tio minuter, och procentuellt sett är alltså vår relation ännu obefläckad. några öl och dagen efter var en dag av sömn. och jobb såklart.

just nu råder det brutal folköls-sommarpepp i diskokollektivet (som för närvarande består av martin och tomas, och jag som stand-in). det mixas blandband till sommardagar i parken och det är sådär skönt overksam stämning. plugga? en annan dag kanske...

sådär andri - en uppdatering med sånt som du redan vet.

Inga kommentarer: