lördag, maj 13, 2006

I would float along in my everlasting song

jag och min granne lyssnar på samma musik. ibland samtidigt. det ekar konstigt. ibland spelar han tyst, så att jag bara hör det om jag går in i garderoben, men jag vet ju exakt vilka skivor han har, så det blir aldrig några långvariga gissningslekar. när vi skulle se morrissey så spelade både han och jag nya plattan på repeat i flera dagar innan, och idag är det såklart the life pursuit som går om och om igen. fast idag var det han som började, så nu vågar jag inte sätta igång min, och dessutom har jag redan lyssnat på den flera gånger när jag jobbade. senare. senare, när viktor kommit hit, så kanske jag till och med ska knacka på och kolla om vi ska gå dit tillsammans. så kanske jag äntligen lär mig hur han ser ut. så himla jobbigt att veta att han alltid hälsar när vi är ute, men att jag aldrig känner igen honom.

trött, efter splittrad natt. gick hem som en duktig askunge klockan tolv inatt, somnade vid ett, vaknade när martin kom hit vid fyra, och han däckade såklart med en gång som ett knarkat murmeldjur, vilket lämnade mi klarvaken i två timmar. och när jag vaknade av trafiken vid tio fanns det ingen anledning att somna om. och sen jobb. jag gnäller som en gammal dörr. ska äta studentmat: pasta med ketchup och basilika, duscha, gå till lidl och köpa folköl och vänta på viktor och vakenheten.


Inga kommentarer: