söndag, juli 08, 2012


dagens stora plan var att gå upp i rimlig tid och dra till Berghain vid tio, men efter nattens housedansande, vodkamate-bälgande och snick-snackande med bästa Burgschki så försov vi oss och hamnade på en solig gräsmatta i Mauerpark i stället. och så en öl och en weisswurst på Prater som avrundning. att äta wurst och dricka öl borde banne mej vara en rättighet på söndagar!

sedan promenerade vi, gick vilse, tänkte fel och blev griniga, så som man gör på semester. hamnade under ett parasoll med en sejdel i näven lagom till ännu ett åskutbrott med hällregn. de verkar gilla sånt här i Berlin. intensiva oväder. jämt ska allt vara så dramatiskt.

jag vill aldrig åka hem. säger jag nu, för att jag ligger på en nybäddad hotellsäng med en corona bredvid mig. fråga mig igen i morgon. då lider jag förmodligen av sviterna av denna dags flytande måltider, som ska avrundas med tapas på en vineria. och ja, just det, vin.






Inga kommentarer: