tisdag, oktober 24, 2006

post london


jag var riktigt dålig på att shoppa i london. plåster och alvedon, halstabletter och öl. listan blev det inte så mycket av, trots att jag letade. köpte BH'n på Dorothy Perkins, men skippade väskan och klänningarna. hittade en underlig indien-affär som sålde skräp, så där köpte jag ett bälte och ett par örhängen i äkta guld för ett pund.

mer äkta än såhär blir det knappt. när jag går i dem så låter jag som en rudolf julbock. bling bling kling.


hann köpa de här skorna för £10, plåstra om skoskav och förebygga med compeed, ta på mig skorna och ha dem unde middagen (världens godaste mat för att vara i london, och söta servitriser, gott vin, bella italia), gå till tunnelbanan och i trappan gick översta remmen på vänsterskon sönder. tur att martin var med, så att han kunde springa tillbaka till vårt rum och hämta mina riktiga skor. min uppgift idag är att försöka sy ihop dem.

jag intalar mig att om jag haft dem på mig under lördagsnatten på the Coronet, så hade jag säkert trampat på glas och skurit sönder mina fötter. och det känns inte som en omöjlighet i efterhand heller. även om det inte blev sådär vansinnigt mycket dans, så var rörligheten ett faktum (när vi inte satt på balkongen och tittade på film), backstage-rummet var nog det smutsigaste och jag köpte bara ett glas vatten på hela kvällen.

såhär roligt hade vi det i alla fall.


på prtobello road hittade jag i alla fall en fantastisk affär full av saker som jag kände att jag behövde men inte hade råd med. roliga, fina, söta, praktiska och vansinniga saker. sådär som en affär ska vara. köpte värmeljushållare och försökte att inte tänka på att jag ville stanna och tillbringa resten av mitt liv just där i den butiken.


vi upplevde i alla fall regn och sol, tittade på stenar på natural history museum och såg bilar och nintendospel och robotar på natural science museum. drog med martin till harrod's matavdelning, innan vi flirtade med glädjeflickorna i soho. lunch med ola på nåt smörgåshak, jag gick vilse och fick ont i fötterna. avverkade oxford street, drack vin på james street, åt fusion platter och drack en pitcher long island ice tea på onanon (piccadilly). traditionella pubar i notting hill, rosa toalettpapper, alldeles för mycket bröd och skräpmat. det grova brödet i england är vitt.

att resa är hemskt omständigt. tog en taxi för £20 hem på lördagen (söndag morgon). orkade inte leta upp rätt bussar. checkade ut klockan elva am, söndag, efter fåtalet timmars sömn, och jag är trött trött trött, fortfarande.


laters.

Inga kommentarer: