torsdag, oktober 26, 2006

q!&%¤¤#?f¤¤k!



fullproppad av alvedon och halsen full av taggtråd.

dagens ilska riktar sig mot la redoute, som idag erbjudit den omtalade 50% rean. idén gick ut på att man, om man registrerat sig i förtid, kunde gå in och handla mellan 19.00 och 19.30 för halva priset, och man kunde dessutom maila ut inbjudningar till sina nära och kära.

så. smått förväntansfull dag i feberyra. tio minuter innan rean skulle starta sitter jag och stirrar på länken som ska öppna readörrarna. orolig över att sidan ska överbelastas, och för att underlätta min egen shopping har jag stängt ner alla överflödiga program på datorn. sista minutens nedräkning, och jag trycker på knappen inom en hundradels sekund när länken dyker upp. hamnar i ett fönster som talar om att "Det är många som shoppar just nu. Var god försök igen om ett par minuter." Ilska och oro. i tjugo minuter trycker jag på länken så ofta som datorn tillåter. till slut, när det är tio minuter kvar av den beryktade rea-halvtimmen, kommer jag in. eftersom jag förberett kan jag gå direkt till shoppingbagen och fylla i artikelnummer på det jag på förhand valt ut. trycker på kassa-knappen med fem minuter kvar. allting är olidligt långsamt, och till min fasa dyker plötsligt alla artiklar upp två gånger. måste knappa bort dem en och en och eftersom la redoute är överbelastat, som väntat, så tar det en evighet. prick 19.30 kan jag äntligen trycka mig tillbaka till betalningssidan, och då, hör och häpnad, råder tekniskt fel, med den underbara kommentaren "är denna information otydlig? vänd dig till kundtjänst." så var den rean över.

jag är ilsk som ett bi. och sjuk. och hatar reor. och har ont i halsen. och ångrar att jag skickade inbjudningar till mina nära och kära, eftersom det är alla dessa obehöriga som fyllt upp hemsidan. det är min övertygelse. nu ska jag gråta blod.

Inga kommentarer: