måndag, mars 19, 2007

but it's sad I keep putting it on

Riktigt jobbig dag. Förmodligen ett resultat av en jobbig helg, ett par jobbiga veckor, en jobbig månad, äsch, jag vet inte. Det känns som om jag inte vilat (sådär VILAT, som vuxna människor gör med en ELLE, en GT och fötterna uppslängda över soffryggen) sen i julas, och nu börjar jag bli trött på allvar. För många intensiva händelser som jag inte bearbetat, som begravning, lägenhetsfiasko, nytt jobb, Amsterdamkaos och vänners mentala ohälsa, och idag fick jag ett fult halsband i stället för de fina örhängena som jag beställt, och då blev jag sur och ledsen och sen orkade jag inte göra nåt mer. Så himla trött. På lördag fyller jag år, och i ett halvhjärtat försök att peppa upp mig själv har jag bjudit tio pers på middag, som jag inte har lust att laga, i Martins kollektivs lägenhet, som jag definitivt inte har lust att städa. Det bästa med lördagen är att Martin ska baka kaka och tända ljus i den som jag ska få blåsa ut, och så kan jag önska något (till exempel att jag vill vara fem år igen, snälla snälla, och slippa betala mina räkningar, jobba, plugga och planera och leka mamma åt andra).

I fredags fick jag i alla fall en tidig present:

och den är ju så fin och bra. tack Martin!


För att bli gladare beställde jag skor från H&M, och det funkade åtminstone i några minuter. Nästa steg är att diska, dricka kaffe och sätta på mig något snitsigt, så att jag över huvud taget orkar ta mig utanför dörren ikväll.

1 kommentar:

lisa lightning sa...

ja, och ifall någon undrar vart kommentarer lagda i bloggen tagit vägen, så vet jag faktiskt inte. de försvann. märkligt.