fredag, mars 30, 2007

flytta i våranda

fyra avsnitt sex and the city säsong 1 i sängen med färskpressad äppeljuice. mina senaste veckor har inte erbjudit tid för extravaganser, så idag har jag verkligen tagit tillvara på det faktum att jag måste vila innan mitt 15-timmar långa jobbpass (tre jobb - en dag/natt). varje morgon borde vara så.


desutom hade jag ett röstmeddelande på min ljudlösa mobil (den gamla, eftersom jag råkade lägga ner en öppen vattenflaska i min väska när jag var i skolan igår, som dödade min nya mobil). det var aron som hälsade att majvi nog kunde tänka sig att ge oss lägenheten till nästa månadsskifte. eftersom jag inte har en planritning, så ritade jag en i paint:




garderobens frågetecken betyder att vi faktiskt aldrig öppnade dörren och såg hur den såg ut, men en av tjejerna som var där ooohade och aaahade över den, så den är säkert bra. och burspråket är bra. och golven. och ytterdöörren får vi måla. och mmmmm, fin lägenhet. har spanat in badkar, och nya småbadkar på fötter går på 2700 spänn. ja, nåt ska man väl spendera sin lön på, så varför inte sitt välbefinnande?


Inga kommentarer: