onsdag, februari 25, 2009

Spa? Kalldusch!


Okej, det kanske är småsint av mig att inte unna alla rika, lyckliga människor med obegränsat utrymme en hemmaspaupplevelse, men jag är så förbannat trött på reportagen i tidningarna som uppmanar till att pynta och piffa upp badrummet och förvandla det till en egen väldoftande oas ifrån all stress. Överallt finns tips: dämpad belysning, fluffiga badlakan, mjuka mattor och tusentals jäkla doftoljor, och värst av allt är alla som uppmanar till att investera i badkum, badbomber och fula badkuddar. Kan inte någon skriva om hur man fixar till ett badrum som till en tredjedel består av tvättmaskin, och som har en ful duschvägg i stället för ett tvåmeterlångt kar med lejontassar?


Hade jag haft ett sånt här badrum hade jag nog sovit i badkaret.



En dystrare verklighet (okej, jag hade kanske kunnat gömma mopphinken, tända lampan och hänga duschdraperiet snyggt, men det känns mer realistiskt såhär).



Jag önskar att handfatet satt 30 cm längre till vänster. Då hade jag samlat pengar och gått till badkarsbutiken och utan att blinka investerat i det här:

Runt 11000:-, men sådär härligt djupt att det inte gör nåt att tvättmaskinen står och mal bredvid, eller att taklampan vägrar fungera som den ska. Tänk, vad underbart livet med badkar hade varit!





Inga kommentarer: