lördag, februari 28, 2009

partydjuret dog igår.



vissa dagar är det en plåga att sitta still i soffan och ta sig igenom TV-serier, när allt man vill är att dra på sig något glittrigt och piffigt och dricka en öl och dansa och prata och vara sådär trevlig som man egentligen är. andra dagar, när allt det där ovanstående är inplanerat, vill jag bara dra täcket över huvudet, lägga upp mina jobbtrötta fötter på soffans armstöd och gå i ide. idag är det alternativ nummer två som dominerar, men jag ska vara duktig, bita ihop och försöka göra något bra även av denna dag. att jag sedan tar tag i mitt späckade kvällsschema med fritöslukt i håret och värkande muskler är något som förmodligen bara jag själv kommer att irriteras av.


jag har köpt en sånhär paljettjacka på Tradera. hade den hunnit komma så hade den gjort min utekväll mer dräglig. i stället tänker jag manifestera mitt trötta humör med urtvättad t-shirt och jeans (om jag känner mig riktigt spexig så kladdar jag även på lite läppstift, men bara om jag är superpepp).


först och kanske bäst: middag hos stora syster och alice. sen ska vännen spela skivor på Debaser, och det kommer att bli roligt och bra, och så spelar min Donk Boy på Babel, så jag måste orka ta mig dit också. och så måste jag ha roligt också, och det är det jobbigaste av allt. jobbigare än jobb.

i morgon ska jag ligga på soffan. ring mig inte då.




Inga kommentarer: