fredag, januari 27, 2012

januaridieter

egentligen fattar jag inte varför alla är så himla nojiga över bukfettet såhär efter julhelgen. ju mer jag tänker på det desto fler positiva aspekter kommer jag på med att ha en matbebis i magen.

man får äta för två. man får sitta på bussen. magen funkar som push up-BH. man kan skylla på foglossning och slippa delta i förnedrande aktiviteter. man får hänga i leksaksaffärer utan att känna sig creepy. människor tindrar med ögonen när de pratar med en. man slipper försöka se snygg ut hela tiden eftersom man ändå utstrålar en naturlig lyster. man får ha mjukisbyxor överallt hela tiden och när man är laktos- eller kolhydratssvullen är det bara att pösa loss och flytta fram nedkomstdatumet några månader.


ja, det enda negativa jag kan komma på är att man får fula blickar när man röker en cigg till sin draja och att raggningspotentialen förmodligen sjunker något.

...och så det där med hälsan då.





2 kommentarer:

Sandra sa...

Jag är ju sådär gravid på riktigt. Men ingen flyttar på sig på bussen och inte är det någon som tindrar mot mig. Inte än i alla fall. Jag är snart i 6:e månaden, men det är ingen som bryr sig! Jäkla samhälle. Bara för att det är kallt och man har tjock jacka och ingen ser att det putar lite. Men sen i vår när det är lite varmare ska jag dra på mig tajta kläder och dra nytta av mitt tillstånd. Hoppas det går! :)

lisa lightning sa...

ju tightare desto bättre! lycka till!