söndag, februari 05, 2012

tappra försök

det är mycket snack om filmfestivaler just nu. eftersom termometern visar minus femton tänkte vi att det inte var en så dum idé att gräva igenom videobutikens fyndhörna och skapa vår egen tablå. resultatet blev tio ganska dåliga filmer, 800 g lösgodis och en makalös helgpepp.

men säg den glädje som varar. igår försökte vi oss på två av våra fynd. Hobo With a Shotgun såg jag tre minuter av innan jag tänkte att det var för obehagligt för mig och The Informant hade förvisso potential, men efter en kvart sov jag som ett barn.

idag laddar jag med kaffe. många koppar. ignorerar solsken och söndagsbilaga. dåliga romcoms - here we go!





4 kommentarer:

Sara Katt sa...

Det låter PRECIS som min årliga upplevelse av filmfestivalen. Man går på ett antal nitar innan man hittar guldkornen och somnar på hälften av visningarna.

Men Lisa, du måste skaffa QuizMe! kitzekatze och byggidioten väntar.

lisa lightning sa...

quizme verkar asbra, fast kan inte installera utan att hacka om mobilen, och så mycket fritid har jag inte just nu. hitta nåt äldre i stället!

Vintagemamman sa...

Vilka är dom tre filmerna som hänger ihop? ( ser inte vad det står )

lisa lightning sa...

jag tror du menar lain. nån japansk serie om internet. inte alls särskilt bra.