onsdag, november 02, 2005

let the children come to me


bostadsträsket som kallas malmö. det finns inga ettor för under tre tusen, som inte ligger långt utanför de där önskvärda stadsdelarna (värnhem, rörsjöstaden, s:T knut, sorgenfri, nobel, möllevången, sofielund, södervärn, dalaplan, pildamsstaden, city, kanske till och med katrinelund). när man söker en etta på 19kvm i slottsstaden, som kostar 2700/mån, så vet man att man är desperat och jävligt körd.


man får ju ta vad man får och vara nöjd...


lyssnar på nine horses. påminner om ett depeche mode som fått en tegelsten i huvet. eller ett helt lastbilsflak fullt. lite ledset, lite småsexigt och 100% Gustav III's maskeradbal. utan franskan.


det är den andra november idag, och om den första var en world water show, med ihärdigt och konstant regn från morgon till kväll, så är det idag höstsol och doften av blöta löv rakt upp i näsan. det är den andra november, och jag ska fika med viktor och shoppa. har tagit semester eftersom jag fick ett välförtjänt vg på min tenta. semester som egentligen inte är semester, utan snarare nöjesläsning i eget tempo, i stället för speed-reading natten innan. jag ligger långt fram i min läsning och tar det alltså lugnt. nästa vecka är det dags för brott och straff. är det någon som avundas mig?


television personalities, som mumlar och skriker, och är roliga och tragiska och aldrig helt rätt men så långt ifrån fel man kan komma. I hope he's everything you wanted me to be har fastnat som berget bland de där låtarna som jag bara måste lyssna på med jämna mellanrum, och I know where Syd Barrett lives är ju helt enkelt ett mästerverk endast på grund utav den oefterhärmeliga originaliteten. sweet. för att inte tala om vackra, vackra when emily cries som får foten att stampa takt och huvudet att nicka och hjärtat att slå.



jag ligger en dag efter i min tidsuppfattning, eftersom jag stannade inne hela dagen igår (med anledning av novemberskyfallet) och ägnade mig åt kvalitetsunderhållning i eminent sällskap: super mario brothers 3, scrubs, pizza och take out-kaffe från sim3. i måndags (efter att jag fått tentan i min hand) hade jag en tanke om att ta mig en pub crawl, men jag måste säga att hela konceptet måste anses vara misslyckat om man, efter tre timmar, bara har avverkat två ställen och två öl (varav en mellanöl). nåja, jag slapp uttorkningen dagen efter.

dessutom ska jag dricka öl med gunilla imorgon, och sådant kan lätt bli blötare än tänkt. och på torsdag är det cocorosie på kb, vilket innebär ett par öl även där. alltså, semester! och vardagsalkoholism.


nu måste jag ha mer kaffe...


och andri, ring när du är frisk! jag har semester till på måndag!

Inga kommentarer: