måndag, oktober 24, 2005

is it true what I heard about the son of god?

did he die for us? did he die at all?
and if I sold my soul for a bag of gold
to you, which one of us will be the foolish one?
which one of us will be the fool?




det är vinter och
mina kinder är febervarma när jag lutar mig över thérèse raquin
det är vinter och
mina glasögon immar, jag ser ju ingenting, mina händer är kalla
det är vinter och
i spanien är det sommar, och i kristianstad är löven på marken vita
det är vinter och
folk äter FN-bakelser så att de får grädde i hela ansiktet
det är vinter och
ibland känns det som om tiden inte räcker till och jag är rädd
det är vinter och
idag har jag svurit åt biblioteket, jag letar ju, varför hittar jag inte?
det är vinter och
de har lovat sommar till helgen, jag vet inte om jag är beredd
det är vinter och
jag har frossa, dricker te från sydafrika, dagarna är slut innan jag är
det är vinter och
jag sneglar på klockan och tänker att snart, snart är det vintertid.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Fint...med vinter.

Anonym sa...

kram kram kram