söndag, december 25, 2005

stilla natten, stjärna blid


julen och frostskadorna. idag är det sol.


jullovsledigheten har ännu inte tröttat ut mig - mina fingrar håller hemtamt i pennan, även om den är ny. men nej, jag skriver halvhjärtat och kort på min roman. mitt specialarbete har jag inte ens börjat tänka på, och dikterna är mest anteckningar mellan bläddrandet av tomas ekström och takeshi kitano-film. och det märks. samlar damm på alla pärmar och tänker på saker som att tvätta alla svarta kläder, tidigt på morgonen när jag kan, och spara de ljusa eftersom jag knappt har några. jag skriver listor. att göra. att minnas.


tandvärken - den ultimata julklappen. jag undrar om jag blev tjock av allt godis igår. kanske. alvedon och snaps, sen kan man tugga trots inflammation. tråkigt bara att behöva åka till tandläkaren på julafton. han var dessutom stressad. han hade lovat sin tjej att de skulle på juluppvaktningar. tre stycken innan hon blev halv tre.


det är jul.


kalle och chokladfabriken går på teve.


snart är det julrea.


jag borde skriva om hjalmar söderberg.


ska vi fika?

Inga kommentarer: