torsdag, februari 09, 2006

min gitarr

jag håller på med illegal musikspridning. bränner skivor till storasyster i sydafrika, dels med svenska hits som hon missat (vapnet, le sport, tta, suburban kids) och några skivor med sådant som hon behöver i sin samling (stuart staples, cocorosie). mitt i den svenska samlingen var jag förvisso tvungen att smyga in en gammal britt. inte enbart på grund av att detta är världens snajdigaste skivomslag:


denna morgon har jag även fördjupat mig i bloggläsningens fröjder, med favorisering på den här, där man för övrigt hittar den bästa pingvinen någonsin. och så är jag sådär pubertalt avundsjuk på den där talangen som somliga tycks ha - att kunne bahandla triviala ämnen på ett intressant vis. så att man med inlevelse kan le, skratta och känna empati när man läser. när jag var yngre hade jag känsla i det jag skrev. nu känner jag mig som en vandrande pinne över tangenterna. spretig liksom. utan blodomlopp. det är då jag faller tillbaka på haikus. dåliga sådana.


om allt vill sig väl så kan jag flytta 1:a maj. känns som en evighet, men å andra sidan har jag väntat i snart åtta månader utan några större problem, så två till borde väl knappast betyda så hemskt mycket.

här ska jag bo.

i väntan på att lägenheterna ska bli lediga, söker jag vidare, men andrahandskontrakt känns inte det minsta lockande om jag ska vara ärlig. jag har haft min beskärda del vid det här laget. ska man bo själv kan man lika gärna göra det ordentligt.


nu: skola
ikväll: adrian på Metro
imorgon: ledig dag
imorgon kväll: middag på Soir Rasoir
lördag: vara vän


Inga kommentarer: