tisdag, februari 21, 2006

salsa the dog, på väg ut.

12:33


lisa blunck, studentskan, befinner sig i en prekär situation. på två dagar har jag fått se på inte mindre än två lägenheter, varav båda är förstahandskontrakt och i nivå med min budget. den ena är den omtalade lyan på själbodegatan, hörnan mot djäknegatan, och den andra är en liten etta på smedjegatan, i långhusen vid tandläkarhögskolan. båda har badrum med dusch. båda har minimala kök (den vid st petri ka har ett kök i garderobsformat, MEN med ugn, vilket den andra saknar), båda saknar välbehövda garderober, men båda är såklart alldeles underbara. efter moget övervägande har jag i alla fall bestämt mig för att satsa på djäknegatan, inte bara för att statoil över gatan har öppet dygnet runt eller för att centralen och panora är på krypavstånd, utan framför allt eftersom den, trots sin avlånga planlösning, känns större. i den lägenheten kan jag ha besök utan att tvinga min gäst att sitta i sängen, alternativt på en krok på väggen.

mycket märklig känsla, att kunna välja mellan två lägenheter, som båda är i fint skick, efter att i flera månader inte kunnat få tag på ens ett skankigt andrahandskontrakt. det bästa med min situation är att mina kära föräldrar är bundis med båda fastighetsvärdarna, så på sätt och vis räknar jag med att inte ha någon konkurrens.


efter att ha tittat på lägenheten idag (smedjeg 20), bestämde jag mig sådledes för att inga på den andra, och sven bad mig att återkomma efter klockan två. VARFÖR HÅLLER DU MIG PÅ HALSTER, SVEN? och frågan är - borde jag ringa olle och tacka nej till den andra, innan jag fått besked om den första?


bara för att min lägenhet befinner sig inom räckhåll, har jag idag bestämt mig för att skolka från skolan i väntan på att klockan ska slå 14.00, och fika med andri istället.


Inga kommentarer: