torsdag, mars 05, 2009

broarne till lisa county


ont i huvudet, och jag kan inte skylla på förkylning, översynthet eller en smygande influensa, utan bara på ett försök att äta mat med lågt GI. jag, som jämt har levt av pasta och potatis, tycker att det börjar bli dags att bli vuxen. jag måste börja "ta hand om mig själv". inte konstigt att jag har huvudvärk med så höga pretentioner.

med händerna upptagna av diskberget, återupptog jag funderingarna kring allt som kunde/borde/ska göras här hemma. förvaring är ju alltid det största problemet, och kan det lösas snyggt och snart ska jag sluta tjata. jag förstår varför vi har så många saker: jag är ju beroende av sådant som är smått, rosa, fyndigt och smart. men jag förstår inte varför vi är så dåliga på att köpa vettiga möbler att stoppa undan allt i.

i den eviga jakten på lösningar, ramlade jag in på broarne.se, där jag hittade de här fina plåtburkarna:

de hade man kunnat fylla med stearinljus, batterier och annat krafs. det är över huvud taget en sån där inspirerande nätbutik, där man kommer på tusen saker att göra själv, bara genom att knappa runt bland kategorierna. jag fastnade för en massa fina band och spetsar, som vi hade kunnat sy insynsskydd av, och de fina prickiga vaxdukarna som inte alls är dyra, eller varför inte göra ett montage av alla virkade grytlappar, som kan hänga på nåt bra ställe. de säljer loppisprylar i butiken också, och det ligger mig såklart extra varmt om hjärtat. broarne - lantlig inredning with a twist.

den här lådan hade vi behövt till kryddorna i skafferiet, så att man slapp välta allt på jakt efter det längst in. jag tror att ernst hade uppskattat den också. för visst har den patina? och hade det inte varit fint att hänga upp små bilder eller vykort i de här?

en femtilapp för tolv små rackare. inte illa alls. andra RICE-prylar finns också (som alla deras fina assietter och koppar med fat till exempel). gå in och kolla!

tills jag får pengar och kan investera i smarta saker ska jag fortsätta med disken och planera laxmiddag.



Inga kommentarer: