lördag, juni 08, 2013

bröllopsdag




aahhahaha, TV4:s inför bröllopet-reportage. underbart hur de balanserar på den hårfina gränsen mellan hån och hyllning.


i tidningen har Svenska kyrkan valt att fira brudparet med att göra reklam för sig. men är det bara i mina ögon som rubriken gör ont? okej att vår nye favoritfinansvalp från och med nu ska kallas herr, men Herr? ska det vara på det viset tycker jag att madde ska insistera på att kallas Prinsessa.



jag kan känna att jag spenderat oproportionerligt mycket tid med att fundera på vårt kungahus den senaste tiden. har till exempel satt ihop ett par överflödiga Lika som bär:



de utgör ett så tacksamt öppet mål, vårt kungahus. medan jag kan spy galla över hur vi frossar i kändisar mindre smickrande vinklar, matvanor eller sängpartners, har jag inga som helst problem med att vältra mig i maddes Tihi-incident, herr (förlåt, Herr) Chris's fingerräckning, kungens sjaviga förflutna, prins calles ständiga förminskning och på något sätt är de så allmänna, så mycket vår egendom, att det inte finns några regler för vad som får och inte får sägas. så om ni sitter inne på nåt riktigt elakt och förmätet om dagens stora högtid, tveka inte, utan dela med er här. jag dömer ingen smutskastning av monarkin.

Inga kommentarer: