fredag, februari 15, 2013

Saker jag irriterat mig på i veckan:

Semlor. Visst kan jag unna er att glufsa grädde och slicka mandelmassa, men snälla låt mig slippa hantera skogen. Hela tiden är det ett evigt På med handdkarna Av med handskarna och så får man florsocker överallt och det ser ut som mjäll. Alltså, jag har inget emot dagen i sig, men ni kan väl sköta det diskret i era egna hem så att andra slipper se äcklet?

Folk som cyklar upp jämsides på cykelbanan vid ett rödljus. De står där och ser hurtiga ut och tänker "Yes! Jag kommer att spara tre sekunder när det slår om till grönt!" Men sen är det alltid någon från andra sidan gatan som trotsar rödljuset och cyklar över, och då står dubbelparkeraren där och har mage att se rättfärdig ut och vägrar röra sig en millimeter, utan låter hellre lagbrytarivraren behöva cykla upp på gångvägen för att inte bli överkörd, än att masa cykeln åt sidan och inse att det är helt idiotiskt att stå och trängas vid stopplinjen. Båda handlingarna gör mig förbannad, fast kanske mest om de utförs i tron att det är OK.

Alla hjärtans dag-pynt. Så himla fattigt. Dålig kvalité och bara skrämmande tacky. Här tar man sig minsann till den lokala ICA-handlaren och tänker att man ska köpa nåt flott till sin man och så har de bara skit. Skit, I tell you! Så jäkla onödigt.

Irritationen när man kommer på sig själv med att vara tacksam över att få tid att gå på toa på jobbet. Det är väl för fan inget att vara tacksam för utan en jävla rättighet kan man tycka?! Men nu är det så den här veckan har varit och det är på grund av denna vecka som jag väljer att uppmärksamma ovan nämnda irritationsmoment, för utan denna vecka hade jag nog mest ryckt på axlarna och varit mitt vanliga underbara jag. Så kan det gå.

Nä, hörrni. Nu tar vi helg.

1 kommentar:

lisa lightning sa...

jag snackar semlor och ber om att få slippa hantera skogen. lisa + autocorrect = osant 4 ever. skiten, ska det självfallet stå.