torsdag, mars 14, 2013

i väntan på provsvar





yrseln har lagt sig något och ersatts av en spänningshuvudvärk från helvetet. sweet, tänker ni. då är det nog inte kristallsjuka. nä, just det, svarar jag då. då är det förmodligen en hjärntumör. och mina dagar går ut på att jag jagar en sjukgymnast som inte svarar på sin telefon (hur många meddelanden får man lämna om dagen på en telefonsvarare som lovar att återkomma vid möjlighet?), försjunker i en dvala där det inte känns så illa och så får jag ångest över att jag inte är på jobbet och då försöker jag göra något, vika tvätt, diska, gå till affären, varpå huvudet exploderar och världen gungar.

någon särskilt bra sprutnarkoman hade jag inte blivit heller, kan jag konstatera. hade sett för jävligt ut. ska man verkligen få fem centimeters blåmärken av en enda nål?


jag är förresten överdrivet doftkänslig också. är inte det ett typiskt tecken på hjärntumör? eller var det hjärtinfarkt? vaknade mitt i natten, räknade ihop mina symptom och konstaterade att jag förmodligen var preggo, men det var jag inte det heller. om inte den inbillade tumören räknas som barn.

en riktig snorunge i så fall.

3 kommentarer:

Sandra sa...

Men fy, stackare! har också fått såna blåmärken ibland och ibland inte. Beror väl på hur "bra" de sätter nålen. Får hoppas att du inte behöver bli sprutnarkoman i alla fall. Hoppas du inte har hjärntumör heller. Kanske ett virus på balansnerven!?

lisa lightning sa...

ja, jag hoppas att det är det. tyckte det var märkligt att doktorn inte ens nämnde det som möjlighet. kanske för att jag inte har feber.

sköterskan som satte nålen var superförkyld. är övertygad om att hon injicerat baciller i min arm.

Vintagemamman sa...

Usch stackare:( Du låter onekligen preggo faktiskt....ta ett test till om en vecka.( om det nu är ett test du tagit och det inte är så att mensen dykt upp.)