fredag, mars 15, 2013

själv är bäste dräng




ungefär samtidigt som denna eminenta friskförklaring damp ner i brevlådan bestämde jag mig för att det banne mig fick vara nog. nog med huvudvärk, nog med snurrande värld, nog med soffliggande, nog med oroligt ältande. eftersom jag inte har lyckats få något svar från min sjukgymnast på hela veckan bestämde jag mig för att ta saken i egna händer.

genom att googla som bara den lärde jag mig Epley's Maneuver. eller ja, jag lärde mig hur man gör typ i alla fall. för att ni ska slippa googla själva gjorde jag en enkel instruktionsfilm:


sjukgymnasten som skymtar i bild heter Pella.


om det funkade? jo, jag tyckte faktiskt det. spänningshuvudvärken släppte (huvudvärken kommer gissningsvis av att ögonen försöker parera den perifera världsrotationen) och jag var vid gott mod under kvällen.

fast sen skulle jag upp och kissa vid tvåsnåret i natt och gick in i väggen. bokstavligen. det var ju synd.

1 kommentar:

Limpy sa...

Haha, släng'an åt sidan snabbt också!