tisdag, mars 12, 2013

“You need a good bedside manner with doctors or you will get nowhere.” ― William S. Burroughs, Junky





ett läkarbesök fattigare och inte det minsta klokare. jag begär inte att min doktor ska vara superhjälte och med ett ögonkast kunna fastställa vad som felas mig, men jag blir så trött av att allting jämt är laddat med enorm tvekan. allt är typ normalt. mitt blodtryck var ...normalt (utan att konstpausen förklarades). blodtrycket var till och med så normalt att hon tyckte att ett EKG var lämpligt. mitt EKG var så ...normalt att hon tyckte att jag skulle boka in ett bandspelar-EKG med provtagningen. det kändes ju definitivt normalt och lugnande tyckte jag. fast jag skulle ju inte vara orolig, det var ju typ normalt, för min ålder i alla fall.


att ta blodprov är förresten inte något problem för mig, fast när jag redan hade svårt att sitta rakt och mådde illa så var det hyfsat händigt att ha möjligheten att titta åt andra hållet och mala ett mantra om att inte kräkas.


eftersom inget är fel på mig typ så får jag väl förmoda att det handlar om kristaller eller stress, vilket får mig att må ännu sämre eftersom jag inte har någon quick fix att tillgå. genast när jag kom utanför vårdcentralens dörrar tyckte jag att jo, jag har kanske lite ont i huvet också, och är jag verkligen helt bra i halsen? kanske det är någon typ av migrän? säkert uttorkning. influensa som inte brutit ut? vad det än är så är det ju något som inte dykt upp direkt på blodproverna, så kanske har de provat fel? så nu ska jag och katten sitta här och googla sjukdomar resten av dagen. det är bra att googla. håller huvudet hyfsat rakt och illamåendet borta.

och så får man så många spännande sjukdomar också.

Inga kommentarer: