fredag, april 26, 2013

Effektivisera? Erbjud mer semester.

Om jag hade varit lika positiv, effektiv, glättig och energiladdad varje dag som jag är sista dagen innan jag tar semester hade jag förmodligen varit president vid det här laget. Åh, vad jag hoppas att tjejen som ska vikariera för mig bryter ihop, så att kollegorna fattar att jag inte bara snackar skit när jag kräver arbetsavlastning. Men så blir det förmodligen inte, eftersom tjänstemännen som utgör kundbasen har en förmåga att ta många klämdagar. Trodde aldrig jag skulle tänka tanken, men Damn You 1:a maj!

Min före detta kollega och kära vän hörde av sig igår. "Vill du ha ett jobb som du gråter av eller ett jobb där du gråter av skratt?" Hon skulle kolla upp en deltidstjänst åt mig. Sämre betalt, men herre gud, sign me up! sa jag.

Och på söndag drar jag till mamma och pappa i Spanien en vecka. Är redan stressad över hemkomsten.

Inga kommentarer: