fredag, april 12, 2013

nu tycker jag vi avslutar den här veckan




det har varit en jobbig vecka. jag har haft jobbkris deluxe (handlar framför allt om att förändringar jag velat införa på arbetsplatsen inte förankrats med min närmsta chef, och eftersom hans chef okejat mitt förslag blev det något av en käftsmäll när min chef skrattade åt mig när jag påminde om vilka mina arbetsuppgifter borde vara vs vad jag de facto gör). jag har varit en smula stressad över att jag har bokcirkelträff hemma hos mig idag, och det ska städas, fejas, långkokas och med lite tur även föranalyseras lite. jag har varit trött, så trött. jag har varit (är) uppkopplad med EKG. och så har världen varit ovanligt elak.

såhär såg det ut på twitter härom dagen:

artikeln finns här

och så lite barnporr på det.


jag är obehagligt duktig på att ta in nyheter och sedan släppa dem igen, gå vidare, fokusera på uppgiften framför mig, inköpslistan, tvättiden, innertemperaturen etc, men det har varit jobbigt nu. det skaver. fastnar i bakhuvudet. och jag tror inte att det är meningen att man ska släpa runt på all världens sorger.

...och nu får man inte använda tallriksmodellen heller...

1 kommentar:

Sandra sa...

Jag har väldigt svårt att släppa sånt där och blir så otroligt ledsen och besviken på samhället, världen och allt!!!