torsdag, april 11, 2013

EKG - va e de?



E, som i elegant
K, som i klädsamt
G, som i gosigt


här går jag omkring och är alldeles uppkopplad. som en robotkvinna. förutom att sladdarna är toklånga och i vägen, så är mottagaren, eller inspelningsmanicken eller vad det kallas, stor som en personsökare från tidigt 80-tal. och det hade man kunnat tro är det värsta med att gå runt som ett H.R. Giger-konstverk, men för mig som i vanliga fall håller ungefär samma temperatur som en perfekt kokt torsk (57 grader) är det outhärdligt att ha plast tejpad på kroppen. har nog aldrig svettats så intensivt som idag. det lustiga är att jag oroat mig en himla massa över att utrustningen blir besudlad med mina kroppsvätskor, men det har liksom inte bekymrat mig det minsta att någon annan svettats ner sladdarna innan jag fick dem, och att de förmodligen bär spår av både det ena och det andra. det är förbaskat skönt att inte ha bacillskräck!

som ni ser är jag i fin form inför bitch 2013. ledsen att mina enorma bröst skymmer det mesta av maskineriet. jag har även sexy back.


är trots obehaget väldigt imponerad över att vårdcentralen tar sig tid att undersöka mitt något låga blodtryck. kommer kännas skönt att få ett OK - allt är bra. men innan dess måste jag utföra någon typ av fysisk ansträngning. 6 minuter maxpuls och en halvtimme av ansträngande aktivitet. räknas dammsugning, eller måste jag verkligen ge mig ut och träna i allt det här?

Inga kommentarer: