söndag, april 28, 2013

arrivaderci, hasta luego, so long





om några timmar sitter vi på ett flygplan till Torrevieja. inte så mycket på grund av resfeber, men för att en katt sparkade mig i magen halv sex och mitt konstanta trötthetssyndrom gör mig oförmögen att somna om, har jag varit vaken i vad som känns som en evighet. bokat ett extra bagage för hemresan. skinkväskan kallas bagaget, med solitärt syfte att frakta skinka från Spanien till Malmö. 8 kg.


det ska regna och vara sol. har därför packat sådär överdrivet. byxor hit, shorts dit, ombyten, extra skor, strumpor, sjalar, handväskor. är dessutom inte van vid att vara borta så länge som en vecka. har hört att hemligheten bakom lagom bagage är att plocka fram allt man tror att man behöver ha med och sedan ta bort hälften. eller är det när man lagar mat? hur som helst väntar jag på att martin ska vakna så att jag kan härja i resväskan en extra vända. ska packa ner katten. kommer att sakna ihjäl mig annars.

sähär tänker jag varje gång jag kramar Pella.

Inga kommentarer: