måndag, juli 11, 2005

och så dog ännu en helg

som en sann sommarhelg, en pärla i det glänsande halsband som är sommarlovsäventyret, äntligen över.

jag vet inte om det var fredagens svala och civiliserade promenad längs uteserveringana och avsaknaden av alkohol som gjorde att lördagen blev en kväll av stök, eller om det var solstinget från stranddagen. efter dagen av bad åt vi en middag värdig kungar, och vinet var okej och potatissalladen tog slut. dusch och ombyte till samma kläder som dagen innan i denna fruktansvärda brist på hem, och sen promenerade vi bort till den klassiska sommarförfesten. öl, vin, sol, altanprat och jag drog raskt i mig två förbjudna cigaretter. då timmarna gick altför snabbt och natten ännu kändes ung då förfesten led mot sitt slut, var jag mer än villig att följa med till kb - kalla det möllans palats för de hemlösa dansbarnen - och det var sådär som kb ska vara. trångt. svettigt. ihärdigt. fragmentariskt, sådär som det ska vara. viktor vevade mycket med armarna, människor var alldeles för trevliga, daniel i baren, mötet med ett förflutet och min egen angelägenhet. dansgalenskapen. såhär i efterhand så känns repliker sparade i minnet som jag inte vet vem/vilka som uttalade. sammanhangslöst. kb stängde, jag gick med ett franskt gäng till stranden och på promenaden hem var soluppgången olidligt vacker. resten av söndagen var inte fullt så andäktig. bakfylledöden. åt sopor. drack vatten. svettiga lakan, världens värmeslag, formel 1, tidens gilla gång, sedan chipsfrossa och hajen. panghelg, alltså.


började se War of the worlds men somnade och såg klart den i morse. ärligt talat... kunde de inte komma på något bättre? bakterier??! omfg. Independence day var MYCKET bättre.


snart ska jag äntligen få ta på mig rena kläder. skata hem till hyllie, ta duschen och dra till da playa - sibbarp's where it's at, man.


Inga kommentarer: