måndag, september 26, 2005

Imorgon ska du fånga snöflingor i din hand




kommer på mig själv med att bara läsa sådant i tidningen som roar mig. jag bläddrar förbi de som blev mördade inatt. jag bläddrar förbi de som svalt, de som bombades, de som bombade sig själva. jag bläddrar förbi bilderna av utmärglade ansikten. jag läser däremot notisen om mannen som jagade ett ungdomsgäng med yxa. ingen skadades. han hävdar att han inte använde yxan på något aggressivt sätt. sådant roar mig. i mitt selektiva tidningsläsande handlar tillvaron om att inte må dåligt. för allt i världen, jag orkar inte må dåligt! stäng av döden, stäng av liklukten som osar fram genom trycksvärtan, stäng av alla dokumentärer, all realism. jag vill helst bara läsa bokrecensionerna. och kanske några skivrecensioner och vitsiga krönikor. nemi. lagom verkligt.


morgon. kaffe. nä, jag tänker inte börja dagen med att sörja. på rasten i skolan kan jag däremot känna mig korkad i min okunskap om världens elende, men då ska jag trösta mig med att jag mår bra.


Inga kommentarer: