lördag, september 24, 2005

jag är en tandborste tandborste här kommer jag




igår som en fest och det kändes som höst. cigaretter i mimmis fönster, ett glas vin och vi var inte fina flickor för fem öre. bröst, vi gick för sent och jag hatade att jag tagit fel skor. korridorsfest, stökigt och rökigt. gav en ask Vanessa, choklad i porrförpackning. gamla vänner. saknade. öl på golvet och en känsla av rules of attraction-baklängeshet. vackra rörelser. jag försökte gnugga fast en tuggummitatuering på min handrygg, men fäste den istället på pappret. mimmis var orange och sa get out, eller nåt sånt. låsta dörrar och prat om kyssar, buss och promenad och jag fick en historia berättad från början till slut. slutar sällan sanningsenligt. crushdiskodumhet, hejande och kramande och velande och köande och introduktionen av fernet, mimmis lilla lycka. kostym, jag såg aldrig skorna, mina converse är inte converse och skavde mot hälarna när jag dansade. erotikdöden, jag stod lutad och det var sex i musiken. en killa trodde att jag skulle ligga med honom bara för att vi båda gillar belle & sebastian. undrar hur många man skulle behöva ligga med för att alla fans skulle sammanlänkade genom one night stands? han vaktade när jag kissade och sen lämnade jag honom på ett dansgolv. som vanligt är det dessa lämnande av fullt normaltrevliga män som ger mig ångest. lillasyster i för mycket urringning, jag mådde inte bra. fattar inte varför alla bara vill ligga hela tiden. mådde sämre. träffade för många. hejade för mycket, hur är det? tack bra, själv? det var efterfestprat, jag sprang över gatan och ringde en taxi. hem, somnade på soffan med alla kläder på. klockan var helv sex.


idag har vi haft släktkalas i trädgården och stella har gått runt från famn till famn som en liten hoe. jag var bakisstillastående i huvudet, mådde illa av all äppelpaj, drack för mycket kaffe och kunde inte föra en konversation. skönt att hålla barnet och kunna prata med någon vettig. hon blev inte glad förrän alla gått hem. inte jag heller.


egentligen tycker jag om släkten.


mår fortfarande illa.


ska nog till retro ikväll. make an appearance. måste äta något vettigt och sedan inte dränka någonting levande i öl. imorgon imagenes del sur, jobbet, jag har inga nycklar och får inte tag i simona. kisses.


Inga kommentarer: