söndag, september 11, 2005

make me a beast half as brave



jag borde sova när det är natt.
jag borde helga min herre skaparen.




det var varmt i baren och idag är det tre år sedan huset föll. hästsvans i svettgropen i nacken och håret var bakfullt och jag var sliten i ögonen och i lederna. jag tänkte i banor som aldrig blev nerskrivna, och när klockan blev tre och några gick och jag stod och putsade någonting så ringde telefonen och jag förundrades återigen över hur mycket som händer i världen trots att jag inte är där. när man pratar om romantider, så använbder man begretppet paus. det är inte så att man fryser som på en video, men man kan liksom fokusera på enskilda detaljer en stund innan man återupptar handlingen. så skulle jag vilja göra med mitt liv. skulle man inte bli visare då?


ska sova. ska sova nu. ska sova om en stund. så fort det känns som natt i magen.


you can't get here fast enough.

Inga kommentarer: