fredag, augusti 19, 2011

jobbkoma deluxe




jag drack några glas vin, åt lite fredagsmat och envisades sedan med att visa min man tusen bilder från mitt jobb och förklara vad allting var och gjorde. han var inte alls så intresserad som jag hoppats. kanske är fjärrvärme mer intressant när man står i en källare, vadande i grönt vatten? kanske känns fjärrvärmemätare, tempgivare och I-verk bara viktiga när man skrapat sönder underarmarna på rör, stuckit fingrarna till slamsor på vassa kablar och fått röntgensyn av alla blockerande föremål? va vet jag? för mig är det världens bästa värld. underjorden. värmeböljor. ångbad. oljigt smuts och skitiga knän.


ikväll ska vi se cocorosie.

3 kommentarer:

lisa lightning sa...

den fjärrvärmemedvetna kan till exempel se att bilderna ovan inte hör ihop, eftersom den vänstra visar del av HG-mätare och den högra är en LG. så det så.

HMB sa...

Jag älskar ditt jobb!

lisa lightning sa...

jag med!