torsdag, oktober 20, 2011

mitt i veckan





igår drack jag öl med finaste burgschki och jag tänker att det är så bra, det där med internet. man kan följa totala främlingars liv och leverne i olika forum och bestämma sig för att man gillar dem och sedan träffa dem och inse att man haft rätt hela tiden. älskar att ha rätt. älskar att inte bli besviken. älskar inte att jag inte orkade vara ute senare än nio, för den där helenski kan man nog dricka betydligt fler än tre öl med innan hon bangar, och det är rätta takter.

nästa gång blir det minst fyra.



idag är jag supertrött, och det har ingenting med de där ölen att göra, utan är nog mest för att mitt nya, fräscha jobb är så himla tråkigt och värdelöst och min arbetsplats så osolidarisk och min rygg och mina fötter och mitt huvud så stickande slut. så kan det gå när man inte vill vara arbetslös. hepp hepp.

2 kommentarer:

Burgschki sa...

åh! nästa gång organiserar vi en hel utekväll tycker jag,

lisa lightning sa...

fo def!