måndag, oktober 03, 2011

wet look





idag var jag på jobbintervju. efter att ha haft alldeles för roligt i helgen (kommit hem vid sexsnåret och sovit bort halva dagarna) vaknade jag pms-ilsken och uttorkad. bestämde mig för att wordfeud och kattkelande var viktigare än att förbereda mig för intervjun, så när jag väl förstod att marginalerna krympt bort till minimum fanns varken tid för CV-revision eller hårtvätt.

på intervjun svettades jag. på riktigt. sådär så att det rann från tinningarna, från benan ner i pannan och blev till pärlmustasch på överläppen. jag svettades så att min blommiga blus blev blöt, så att rumpan smälte ihop med dynan i syntetskinn och så att det smakade salt i munnen.

ni kanske tror att jag jämt går runt som en svettmaskin, och det har ni banne mig helt rätt i, men idag var det som om någon tryckt på alla knappar samtidigt. strålande solig högsommarvärme, nylonstrumpor, stress, mensvärk och en snabb cykeltur. man behöver inte vara hjärnkirurg för att koppla.


nu hoppas jag att min eventuella blivande arbetsgivare tittade mer i sitt anteckningsblock än på mig, och så tackar jag min lyckliga stjärna att jag inte gjorde samma fadäs som i fredags då jag läste Metro på bussen, svettades och torkade mig i ansiktet med trycksvärtade fingrar. när jag kom hem såg det ut som om jag försökt mig på krigsmålning med skokräm. idag var jag bara shiny chique.

Inga kommentarer: